Thursday, February 11, 2010

Cerita Caca Merba!

Dear diary,

Oh! it's lunch time. Arini terasa malas nak turun makan. Tadi just pesan pada cik siti tapaukan nasi goreng je. Kak Sal as usual, join me together. Alhamdulillah aku sempat siapkan semua claim-claim subcons yang ribu riban tuh. Mood holiday kat opis ni sekarang pulak memang dah berkobar-kobar. Miss Ting and Mr Liew dah on leave today. Me ? Uh tomorrow ! Malam ni insyaallah takde aral aku dan dia akan bertolak pulang ke kampung halaman. Yahoo! Masing-masing tersangatlah excited sebab lama tak balik. Semalam, after tiga hari tak jumpa cik buah hati aku buat-buat bukak cerita hamper baby untuk anak sedara belum beli lagi. So semalam kol cik buah hati ambik kesempatan nak jumpa tu buat alasan hamper baby belum beli lagi. ahaha! kepala ota no. satu. Wink! So semalam, kitorang detim plus dah setel beli barang untuk bawak balik. Dalam kereta dah standby hamper baby dan sekotak limau gong xi fa cai. To Angeline, thanks again :)) Yeah, sesekali aku bawak leepy datang opis ni then terus menaip blog, terus banyak pulak idea bercurah-curah. So apa saja yang terlintas di fikiran aku akan terus menaip tanpa henti.

Em, ok aku harapkan perjalanan kami malam nanti berjalan dengan lancar dan selamat. Bestnye. Dah lama tak balik since engagement day last-last month. Semalam, aku dah siap call my mom. Miss her so much lol. Mak syukur sangat finally anaknya yang sorang ni dapat balik jugak. My sis and brother kat sini pun akan turut sama balik. EXCITED lagi. Tak sabar nak jumpa mak, tak sabar nak tengok laman rumah baru, tak sabar nak pegi makan kenduri, tak sabar nak jumpa bakal keluarga baru, tak sabar nak makan masakan mak dll. Semalam, sempat lagi mak tanya aku balik ni teringin nak makan apa. So jawapannya adalah.. SAMBAL UDANG! ahah dunno why, kalau kat sini aku tersangatlah addict pada masakan tomyam. Pendek kata memang hantu tomyam dari dulu kini dan selamanya. Tapi bila balik rumah, aku dah jarang suruh mak masakkan tomyam. Maybe terlalu banyak sangat makan tomyam cap kelantan kat kl ni kot sebab tu bila mak buat tomyam kat umah dah tak rasa kick lagi. huhu! Apa-apa pun sambal udang mak memang power. (ececey usaha ambik hati balik neh :))

Cakap apa lagi eh. Hm, my buah hati baru je call tadi cakap on the way ke Keyhell sebab nak uruskan loan moto. Fuh! tak tahu nak cakap suruh bersabar macam mana lagi dah. Betul-betul gian pakcik tu dengan moto besau. Harap-harap loan dapat disetelkan dengan kadar segera. PERINGATAN! makin bertambah la nilai debt kita nanti. Rumah plus kereta plus moto plus dll. *sigh* Nampak gaya lepas ni masing-masing kena bekerja keras lagi. YAW!

Next, last entry aku ada story attend weeding kan ? tapi still tergantung kan mana lokasi kami seterusnya. ahah! Neways, after selesai weeding tempoh hari aku dan dia ambil keputusan round-round lagi sekali ke FRIM. Lokasi amat menyejukkan. Banyak pokok-pokok saujana mata memandang. Btw, aku sangat menghargaai ciptaan Tuhan. Suka sangat dengan flora dan fauna ni. Sejuk mata mak ai! So, hari tu ada la sesi posing-posing. Senyum sana, senyum sini, senget sana, senget sini lalala.. Cik buah hati yang jarang nak bergambar tu pun finally jadi champion. Boleh la kalau nak cop model sambilan. ahah! ini JOKE!

Ahaha. As usual.

Okey, catch to go now. Btw, happy holls to all. Bye!