Saturday, March 6, 2010

Di saat kau benar-benar mahu pergi, sepertiku bernafas dalam air - Part III

Dear diary,

Lately agak busy dengan kerja-kerja harian. Terasa 24/7 days memang tak cukup untuk membuktikan hari-hari terkejar-kejar masa. Ada saja, start dari tempat kerja, balik rumah dan lain-lain hal. Hm.. Duniawi sekarang, maklum saja la. Now, memang tender kat opis dah bertingkat-tingkat. Tak sempat nak catchup habis. Sekarang ni aku dan kroni tengah busy dengan tender UMK. Next KK3.. next.. next.. as usual. Memang memenatkan. Kadang-kadang, cik buah hati dah berkecil hati. Aku pentingkan kerja katanya. Aku cakap TAK! dia cakap IYA! then jadi la pertengkaran kecil. Uh, aku mengaku bulan ni ada saja masing-masing buat perangai. Tapi best! sebab gaduh-gaduh-gaduh then baik-baik-baik-baik. ahah! Biasalah tu kan. Sejak kebelakangna ni jugak hubungan makin teruji dengan sifat kesabaran masing-masing. Memang mencabar ok. Betul kata orang tua-tua. Faham memahami tu amat penting. Kalau tidak, rosak la rumahtangga. Semalam, aku betul-betul rush hour dari pagi sampai petang. Busy gila BABUN! Betul aku tak tipu. Dalam proses nak siapkan tender tu la ramai pulak yang nak buat busy-busy sama. aiseh! tension i! Kemudian, cik buah hati pulak on call, then dia dah kena naik job. Bila dapat tahu dia dh kena naik, punah harapan, punah planning nak riding ke Bukit Tinggi. *Sigh* Flight pukul 8 malam then dapat info dh lambat. Dia mengejar masa. Aku terkejar masa kat opis nak siapkan kerja. Sebelum dia berangkat, perkara wajib. Isteri kena salam cium tangan suami dulu kan ? (ahah. info tambahan), padahal time tu tools and everything ada dalam bonet kereta then dengan nak simpan motor lagi bla bla bla. Memang tak cukup time. Last-last dia tak sempat catch flight. Flight pukul 8, check in pukul 7, pukul 6 baru gerak, jalan jem, pukul 7 baru ada kat midvelly. Fuh! Cabaran sungguh! Alih-alih mintak bookingline flight pagi. DAPAT! alhamdulillah. So now, pagi tadi dia dh selamat sampai Kerteh, selamat sampai ke platform. Dear, Bila teringat memori semalam, sayunya rasa hati. Gonna miss you again.. ;(( Taknak gaduh-gaduh lagi tau.


P/S: Lepas ni rutin harian macam biasa, asyik-asyik tengok kalender. Tengok kalender asyik-asyik..