Saturday, March 13, 2010

a week without him..

Dear diary,

Tiba masa untuk menulis. Seronoknya bila tiba hari minggu, sebab boleh rehatkan minda kat rumah. Badan pun tak penat, duit pun tak luak. Hari ni takde apa yang best, cuma aku boleh bangun lewat. yeeha! As usual, bila cuti ni boleh rehat sepuas-puas hati, aku boleh mengemas, aku boleh memasak, laundry bla bla bla. Even ada kerja kat opis yang aku ada bawak balik rumah, tapi malas amat aku nak layan buat keja tu. Tiba-tiba rasa fedup nak mengadap drawing. wtff! So, tadi aku cuma layan perasaan layan hindustan, then main internet, cucuk tanam farmville, main internet lagi dan lain-lain hal sampai lebam. Oh ya, hari ni macam biasa mesti dua kali time wajib cik tunang tersayang akan call. Tengahari dan jugak pada malam hari. Alhamdulillah, semua dalam keadaan selamat dan baik. Tadi cik buah hati cakap dia ada call mak. Katanya mak jatuh lantai sebab terpijak air peti sejuk. Astarfirullahhalazim! Naseb tak series sangat. Esok kena call dua-dua mom lah. Adil dan saksama!

Then, tadi seperti biasalah bila dapat call dari cik buah hati. Muka ada senyum-senyum. Hati bunga-bunga chinta hari-hari. Setiap hari aku tunggu kepulangan dia. Tak sabarnye lah. Tak sabar nak jumpa sebab terlalu rindu. huuuu.. Bila dia takde, blog kena wajib buat checklist sikit. Jom..

Holiday
Oh! ini amalan wajib bila setiap kali dia turun job. Even jauh ke dekat ke perjalanan tapi bercuti memang perlu okey. Yela, kat sana dia dah bertungkus lumus bekerja cari duit kan so bila dah cuti harus la restkan diri. Cuti kali ni kitorang dah planning nak ke Cameron Highlands. Bestnyeeee. Boleh layan minum teh pure kat sana, boleh camwhoring sampai mabuk, cuci-cuci mata tengok bunga yang sangat gojes, petik strawbery lalala dan lain-lain lagi lah. Neways, aku pernah ke sana dengan family kira-kira dua tahun lepas sebab tu aku dapat imagine. Best! Can't wait! can't wait! :))

Shopping
Even sekarang ni kena betul-betul berjimat duit sebab nak kawen, tapi harap-harap aku dapat goda dia pegi shopping jugak nanti lalalala..

Surprise
Terasa macam aku nak buat dia surprise sumting la. Tapi tak tahu lagi apa. Mungkin bagi hadiah ker.. masak ker.. menyanyi ker.. (eh! boleh ker neh) emm... masih dalam proses pemantauan. eheh!

Terapi
Ah ni mesti wajib ke atas cik tam a.k.a my car. Kesian dia sudah hampir sepurnama tidak dimanjakan. Kena polish bersih-bersih yer :))

Menonton l Makan-makan
Yeah, masih dalam rating amalan wajibal neh. hoho! Nanti nak ajak dia tengok wayang, sharing popcorn bla bla bla.. Bila dia takde malas plak nak google cerita apa yang tengah hit kat panggung. Then nt nak makan-makan-makan sampai muncit. Ye sayang.. wink!! (Dalam perut tiba-tiba nampak kenny rogers)


Setakat tu la dulu kot listing untuk kali ni. Rasa macam tak demanding sangat berbanding previous kot. huhu! Apa-apapun aku selalu doakan dia sehat sejahtera kat sana. Kerja baik-baik. Jaga tangan, badan and everything bila bekerja. Jangan tinggal solat, selalu rinduka aku, selalu call aku dan family, jangan makan banyak-banyak bila time malam, rehat secukupnya dan banyak-banyak lagi la.. dan yang paling penting sekali jangan sampai dia terfikir nak terjun laut lagi. eheh! Bila tergerak hati nanti aku post entry lagi. Bye for now. To my precious darling.. i'll wait for you, promise! muah! *cium sikit ;p

Lots of love, a m b e r h u n n




p/s: Tak sabar nak kawin (tiba-tiba :))