Saturday, April 28, 2012

Selamat Pulang Kekasih!

Dear diary,
Syukur alhamdulillah, husband dah selamat sampai ke tanah air last Thursday. Syukur sangat-sangat. Perjalanan yang aku rasa agak memenatkan. Kesian suami. Banyak sangat hal yang terjadi lately. Tapi nasib kami dapat handle semuanya dengan tabah. Sehari demi sehari, aku macam biasa mengira waktu menunggu dia dengan setianya. hehe! Hari Khamis tu, husband planning nak balik home sweet home terus. Selalunya, time husband balik dari kerja mesti aku still ada kat rumah mak or umah mertua. This is the first time sambut suami di rumah sendiri. So feeling lain macam sikit la. Rumah kena wangi. Tuan penyambut tetamu pun haruslah lagi wangi dari malam-malam biasa. Tapi malangnya, penyambut tak berapa 'menyucikan'. Bersabar sikit ye sayang.. heheeee.. Sebagai ganti, aku sajikan makan malam yang cukup special. First time buat speghetti Carbonara. Dah lama mengidam nak makan, akhirnya dapat jugak dilaksanakan dengan jayanya. He's so impressed. Tak sangka aku boleh buat sesedap itu. hohoho! (kembang kuncup hidung). Ada masa nanti akan aku review how to make simple Carbonara speghetti versi mama Rayyan. Bye!
Nak mood romantik tapi takut terbakar rumah. Pheeww!